Merlo expanderar starkt i norr

Merlos generalagent i Sverige, AB Hüllert Maskin expanderar kraftigt i norra Sverige tack vare ett samarbete med Norrmaskiner.

Norrmaskiner AB med anläggningar på tre orter är sedan i somras återförsäljare och servicegivare för Merlo teleskoplastare i Norrbotten och Västerbotten.

Företaget har försäljning och verkstäder i Umeå, Skellefteå (huvudkontor) och Luleå. Samarbetet med Norrmaskiner ska ses som en av AB Hüllert Maskins senaste satsningar på att stärka försäljnings- och servicenätet för Merlo i hela Sverige. Tack vare Norrmaskiners starka ställning utökas Merlos representation kraftfullt i ett enda steg.

Norrmaskiner har redan sålt några Merlo Roto till kunder i norr. Man har också haft aktiviteter med Öppet hus i Kiruna, Gällivare, Haparanda samt Luleå. Dessutom disponerar man demomaskiner, bland annat Merlo 38.10, samt 25.6, vilket gör det enkelt att snabbt ordna visningar och provkörning för intresserade kunder.

Det nya samarbetet med Norrmaskiner berör inte de redan befintliga verkstäderna i Umeå och Gällivare. PA Hydraulservice i Gällivare och Kent Nilssons Bil & Maskin AB i Umeå fortsätter serva Merlo precis som tidigare, parallellt med Norrmaskiners verkstäder. Totalt sett betyder det en avsevärd förstärkning av servicekapaciteten i de båda nordligaste länen.

För mer info:

Nils-Gunnar Burge, VD, AB Hüllert Maskin, tel 0512-30 00 31