SÅLD! Öppet Hus gav affär och kundkrets

SÅLD! Öppet Hus gav affär och kundkrets

En såld Lännen grävlastare och mängder av kundkontakter till verkstad och reservdelsförsäljning! Det blev verkligen rivstart för HVL Maskins nya verkstad och Hüllert Maskins säljkontor i Göteborg vid invigningen i april.

HVL Maskins verkstad är resultatet av ett samarbete mellan HVL Maskin i Arlandastad och de svenska generalagenterna för Merlo, Lännen och Lundberg.

De tre maskinrepresentanterna har nu säljkontor i anslutning till verkstaden som dessutom ska tillhandahålla service och reservdelar åt ägare av New Holland och Terex-Atlas-maskiner.

Bättre och närmare service för massor av maskinägare i Göteborgsområdet, alltså!

I samband med invigningen av HVL:s anläggning anordnades både vip-afton och två dagars öppet hus med möjlighet till provkörning av Merlo, Lundberg och Lännen. Resultatet av aktiviteterna lät inte vänta på sig. Redan i samband med invigningsdagarna kunde maskinrepresentanterna räkna hem det första försäljningskontraktet. Det var en Lännen grävlastare som såldes till en entreprenör från Bohuslän.

– Mycket glädjande, tyckte HVL Maskins platschef Per Castell och AB Hüllert Maskins vd Nils-Gunnar Burge.

– Bra service och reservdelar på nära håll uppskattas av maskinägarna, det var denna snabba affär ett tydligt bevis på, sa de.

FAKTA HVL MASKIN I VÄST AB

• HVL Maskin i Väst AB ansvarar för verkstaden och reservdelslagret i Linnarhult vid Hjällbo strax utanför Göteborg.

• I anslutning till HVL:s anläggning har AB Hüllert Maskin säljkontor för Merlo, Lännen och Lundberg.

• Det nya HVL Maskin i Väst AB ägs av HVL i Arlandastad tillsammans med verkstadschefen i Hjällbo, Per Castell samt Jesper Ahlquist.

• Verkstaden i Linnarhult har inledningsvis tre anställda servicetekniker och två servicebussar. Verksamheten kommer att utvidgas successivt i takt med att kundstocken byggs upp.

• Se även www.hvlmaskin.se och www.hullert.se

• AB Hüllert Maskin har huvudkontor i Vara, samt säljkontor även i Arlandastad och i Borlänge.

AB Hüllert Maskin är ledande leverantör av teleskoplastare i Sverige. Företaget har den svenska generalagenturen för Merlo, med ett nät av återförsäljare och serviceverkstäder över hela landet. AB Hüllert Maskin säljer och servar även Lännen grävlastare och Lundberg redskapsbärare.