Human IT välkomnar ny COO & en hel säljavdelning

Human IT välkomnar ny COO & en hel säljavdelning

I pandemins kölvatten är det inte alla företag som har möjlighet att sätta foten på gaspedalen, så det är med stor stolthet vi kan berätta att tre av Sveriges mest erfarna och kompetenta personer kommer att kliva på Human-tåget!

Tillsammans bildar de en helt ny säljavdelning, och Stefan Fältén kommer dessutom att ta en operativ ledningspositition när det gäller Human IT's leverans.

Anledningen till att Human IT tar in en COO-position är att det är dags för VD Carl Johan Bernadotte att kunna ägna sig helhjärtat åt övergripande strategi, ledningsverksamhet, och att utveckla Human IT. Att överlämna sälj- och leveransansvaret till Stefan Fältén är perfekt dels med tanke på den expansiva fas verksamheten befinner sig i, dels tack vare det förtroende som organisationen känner inför Stefans kompetens och ledarskap.

De tre har tillsammans närmare femtio års erfarenhet av att bygga organisationer, och då i synnerhet IT-organisationer. De var med och byggde upp Svensk IT-funktion som raskt blev en av landets mest anlitade konsult- & hårdvaruleverantörer. Verksamheten blev sedan uppköpt av AddPro som sedan dess fortsatt växandet med vår trio vid rodret.

Någonting har ändå gnagt i dem och saknaden efter tydliga värderingar och en orädd företagskultur har genom åren blivit stor.

Nu känner både de och Human IT att de hittat hem, och vi ser fram emot en vår där startpistolen inte kommer att hinna ljuda innan vi är i full gång.

Nu skapar vi framtiden!