Patrick Kinni ansluter till Human IT i rollen som Consultant & Customer Manager

Patrick Kinni tillträder rollen som Consultant & Customer Manager på Human IT i Stockholm

Human IT har haft en offensiv i Stockholm och förstärker nu organisationen i Stockholm med Patrick som Consultant & Customer Manager. Human IT har via sitt erbjudande och erfarenhet förmågan att hjälpa kunder med dess digitala resa men också förmågan att attraherat talanger och expertis inom hela IT-området. En kraftig expansion under år 2020-2023 är en del av koncernens strategi har därför behov av en erfaren och meriterad Consultant & Customer Manager inom Digital Services och har därför valt Patrick Kinni.

”Det är med stolthet och stor entusiasm jag tar mig an uppgiften att vara Consultant & Customer Manager på Digital Services hos Human IT. Jag tror att Human IT´s kunder och medarbetare kommer att kunna dra nytta av de kunskaper och erfarenheter som jag förvärvat i mitt yrkesliv. Jag ser stora möjligheter att ytterligare driva på Human IT´s tillväxt och bli en ledande leverantör av service med både vassa konsulter och smarta lösningar som effektiviserar kunders IT-miljö och medarbetare. Det ska bli spännande att tillsammans med ledningen fortsätta utveckla verksamheten. För mig lockar Human IT med sina höga ambitioner och bredd inom IT, men framför allt för deras humana synsätt på så väl medarbetare som kunders digitala resa”, säger Patrick Kinni, Consultant & Customer Manager Human IT.

”Patrick är en driven person och har en gedigen bakgrund från olika ledande roller, hans drivkrafter är IT som möjliggörare och hans ständiga fokus på kunderna. Patrick som person är väldigt engagerande och han har förmågan att få både medarbetare och ledningen att arbeta mot gemensamma och utmanande mål, mycket tack vare sin prestigelösa ledarstil i kombination med en positivism som smittar. Vi är mycket glada att ha Patrick ombord och står i och med detta ännu bättre rustade för att fortsätta utveckla vår verksamhet i enlighet med våra höga ambitioner”, säger Carl Johan Bernadotte, CEO Human IT Stockholm.

Ytterligare information lämnas av:

CEO Human IT Stockholm
cj.bernadotte@humanit.se , 076-307 27 75