Humlegården Fastigheter tillsätter ny projektchef

Humlegården Fastigheter utökar avdelningen för investering och utveckling genom att anställa ytterligare en projektchef. Niclas Erneving har lång erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen och kommer närmast från en tjänst på Oscar Properties. Han tillträder sin roll i oktober 2016.

Under hösten 2016 påbörjar Humlegården många stora byggprojekt, bland annat i den gamla industrifastigheten Dykaren 10 på Kungsholmen i Stockholm där man återskapar volymerna och karaktären från det tidiga 1900-talet och bygger toppmoderna kontor för den kommande hyresgästen Nordnet. Det pågår också en omfattande utveckling i Solna strand, där uppförandet av Grow Hotel och Grow Kontor kommer att stärka stadsdelen och utöka servicen i området.

Med en ökande projektvolym såg Humlegården behovet av att förstärka sin organisation på avdelningen för investering och utveckling. I oktober 2016 tillträder därför Niclas Erneving rollen som projektchef. Han kommer närmast från Oscar Properties där han arbetat som kostnadsstyrningschef, med ett övergripande ansvar för ekonomistyrning av byggprojekten. Dessförinnan arbetade han som projektcontroller och gruppchef på Forsen Projekt.

- Vi är i ett spännande skede med många intressanta projekt på gång, och genom rekryteringen av Niclas Erneving tillför vi en spjutspets inom ekonomistyrning till organisationen, säger Maria Lidström, Chef Investering och Utveckling. Vi har en bred kompetens inom avdelningen för investering och utveckling, från arkitekter och civilingenjörer till ekonomer, som gör oss väl rustade inför arbetet med våra utvecklingsprojekt, säger Maria Lidström.

Maria Lidström, Chef Investering och Utveckling, Humlegården Fastigheter AB
E-post: maria.lidstrom@humlegarden.se