Per-Ove Bäckström till Humlegårdens styrelse

I samband med Humlegårdens bolagsstämma i mars 2020 utsågs Per-Ove Bäckström till ny styrelseledamot.

Per-Ove Bäckström, född 1959, är sedan 2013 vd för Länsförsäkringar Gävleborg. Innan han tillträdde rollen som vd arbetade han som marknadschef och bankchef inom samma bolag. Dessförinnan har han arbetat på Swedbank och SEB. Utöver uppdraget i Humlegårdens styrelse är Bäckström även styrelseledamot i Länsförsäkringar Gävleborg samt i Länsförsäkringar Bank AB.

Humlegårdens styrelse består därmed av följande personer: Tomas Eriksson (styrelseordförande), Per-Ove Bäckström, Sten Dunér, Ola Evensson, Anders Grånäs samt Karin Starrin.

Tomas Eriksson
Styrelseordförande, Humlegården Fastigheter
E-mail: tomas.eriksson@lfz.se

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 87 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 34,5 miljarder kronor (31 december 2019). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.

Tomas Eriksson

Styrelseordförande 073-0211959