Sonja Stopner Gawell ny affärsutvecklare på Humlegården

Humlegården arbetar med flera utvecklingsprojekt, såväl tidiga skeden som vidareutveckling av det befintliga fastighetsbeståndet. Nu stärks affärsutvecklingsteamet genom rekryteringen av Sonja Stopner Gawell, som ansluter under våren 2022.

Humlegården strävar efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapas genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. Just nu pågår ett omfattande projekt i Hagastaden i form av Norra Station och i Solna strand växer det nya kvarteret Origo fram. Bland Humlegårdens kommande och möjliga projekt återfinns markanvisningar i flera attraktiva lägen, däribland Klara City View i Stockholms city, Sjöstadshöjden i Hammarby sjöstad och markanvisningar i Hagastaden samt Solna strand.

Nu utökas Humlegårdens affärsutvecklingsteam genom rekryteringen av Sonja Stopner Gawell. Hon kommer närmast från rollen som Associate Director/Partner på Newsec Capital Markets där hon arbetat med fastighetstransaktioner. Dessförinnan var hon verksam inom HSB Stockholm. Sonja har en masterexamen inom Real Estate & Construction Management från KTH. Hon påbörjar sitt uppdrag på Humlegården under våren 2022.

- Vi har ett stort fokus på att utveckla vårt kunderbjudande och de platser där vi är verksamma, för att möta kundernas förväntningar och stärka vår position ytterligare. Sonja Stopner Gawell kommer att bli ett utmärkt tillskott i detta arbete, då hon har gedigen erfarenhet av kommersiella fastigheter, säger Anna Kullendorff, Affärsutvecklingschef på Humlegården.

Anna Kullendorff, Affärsutvecklingschef
E-mail: anna.kullendorff@humlegarden.se

• affärsutvecklig
  • anna kullendorff
  • kontor
  • medarbetare
  • humlegården

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 88 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 36,8 miljarder kronor (30 juni 2021). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.

Anna Kullendorff

Affärsutvecklingschef 072-058 46 37