Substansvärde per 2019-06-30

Beräknat substansvärde per 30 juni 2019 uppgår till 20 987 kronor per aktie. Värdet innebär en ökning med cirka 7 procent för första halvåret 2019.

Halvårsrapport för perioden januari – juni 2019 kommer att publiceras på www.humlegarden.se den 11 juli 2019. Välkomna att läsa mer om vår verksamhet och utfallet för perioden.

Stockholm den 28 juni 2019

Anneli Jansson
Vd Humlegården Fastigheter AB (publ)

• Företagsinformation

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 88 anställda och äger 54 fastigheter till ett värde om 25 miljarder kronor (31 december 2018). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.