​Substansvärde per 2020-12-31

Beräknat substansvärde per 31 december 2020 uppgår till 25 784 kronor per aktie. Värdet innebär en ökning med 7,2 procent för 2020.

Bokslutskommuniké för perioden januari – december 2020 kommer att publiceras på www.humlegarden.se den 24 februari 2021. Välkomna att läsa mer om vår verksamhet och utfallet för perioden.

Stockholm den 21 december 2020

Anneli Jansson
Vd Humlegården Fastigheter AB (publ)

• Företagsinformation

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 88 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 35,1 miljarder kronor (30 juni 2020). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.