HUSAB utför renovering åt HEBA i Huddinge

HUSAB har tecknat totalentreprenadavtal med HEBA att utföra stambyte och renovering på Rådsvägen 8 i Huddinge. Fastigheten är den första av totalt 10 för planerat stambyte och renovering. I samband med renoveringen får samtliga lägenheter även nya kök, badrum och ytskikt i alla rum. Totalt 380 lägenheter kommer att renoveras.

Husab Byggnads AB                                                             Stockholm 20 december 2018

Johan Sjölander
VD

För vidare information vänligen kontakta Johan Sjölander på johan.sjolander@husab.se

Ytterligare information om bolaget finns på www.husab.se

• Boendefrågor

• husab
  • husabgruppen

• Stockholm

HusabGruppen AB är en modern bygg- och fastighetskoncern med fokus på kvalitet, trygghet och långsiktighet. Koncernen är indelad i tre verksamhetsområden – bostad, bygg och fastigheter. Moderbolaget stödjer verksamheterna med styrning, samordning och utveckling.

Husab Bostad AB förvärvar, utvecklar och driver planarbete åt både externa kunder och sina systerbolag. Vi tar ansvar för en hel process från idé & analys till färdigställande av projekt och försäljning.

Husab Byggnads AB ansvarar för verksamheten inom byggprocessen och är i sin tur indelad i tre huvudområden: Stambyten, ROT samt nyproduktion. Fokus är att utveckla genomtänkta konstruktionslösningar med kostnadsfördelar i byggprocessen.

Husab Fastigheter AB förvaltar både egna och andras bostadshyreshus i Stockholm. I det egna beståndet bygger koncernen nödvändig kunskap för att utveckla fastigheter i allmänhet, en kunskap som är viktig för hela kedjan från planläggning, bygg och förvaltning.