Glömstaskolan (Foto: Ola Jacobsen)

Huddinge Samhällsfastigheter i Almedalen om framtidens skola.

Under Almedalsveckan i Visby arrangerar Huddinge Samhällsfastigheter ett panelsamtal i samarbete med Offentliga Affärer. Framtidens skola är i fokus.

När: Onsdag 4 juli kl 10.00-10.45

Var: Offentliga Affärers tält, Strandvägen 4 i Visby

Kan en skola se ut hur som helst?

Att beställa och bygga skolfastigheter är ett stort samhällsansvar och en ekonomisk jättesatsning – hur bygger vi framtidens skola för att möta kraven på höjda skolresultat, ökad likvärdighet och förbättrad elevhälsa? Kanske kan vi inte längre göra som vi alltid har gjort?

Välkommen till ett panelsamtal om samverkan, optimerad lokalplanering och visionär stadsbyggnad som skapar mervärde. I panelsamtalet diskuteras konkreta exempel, utmaningar och vägval i planeringen av Glömstaskolan – en nybyggd och innovativ kommunal skola i Flemingsberg, satt att prova nya vägar.

Efter panelsamtalet blir det ett kortare mingel och möjlighet att ställa frågor.

Panelsamtal

Helena Blomquist, moderator
Journalist och debattledare med över 20 års erfarenhet från bland annat Rapport, Aktuellt och Gomorron Sverige på SVT.

Håkan Lindblom, Chef fastighetsutveckling

Åsa Machado, Arkitekt och delägare
Origo arkitekter

Mia Bergström, Lokalplaneringschef