Franchisetagarna Joakim Sultan, Victor Pers Gesteby och Maja Sultan. Den 4 oktober öppnas kontoret i Borlänge.

Konkurrensen hårdnar på Borlänges heta bostadsmarknad – HusmanHagberg öppnar kontor på Jussi Björlings Torg

Att Borlänge-sönerna Joakim Sultan och Victor Pers Getseby tillsammans med Falun-bördiga Maja Sultan fått förtroendet av en av landets ledande fastighetsmäklarkedjor att etablera kontor i Dalarnas mest expansiva tätort är ännu ett tecken på den ljusa framtidstron i regionen.

Alla tre har lång erfarenhet av branschen och är redan kända ansikten bland många av dem som under de senaste åren bytt bostad i Borlänge med omnejd.

Den 4:e oktober är öppningsdatum och förutom de tre ägarna kommer kontoret att bemannas av bostadsstylisten, tillika säljkoordinatorn, Jenny Gamnis och snart licensierade fastighetsmäklaren Patrik Nylén, som kommer från en tjänst som chef för Handelsbanken i Säter.

– För oss är det en självklarhet att satsa på Borlänge. Vi kan marknaden och staden bättre än de flesta. Vi tror på en fortsatt stark tillväxt i regionen, vilket driver intresset för ett ägt boende och med detta en ökad efterfrågan och högre priser, säger delägaren Joakim Sultan. På fem års sikt ska HusmanHagberg i Säter fortfarande vara starka och ha en marknadsledande position, där vi finns sedan februari i år, vi ska vara en av de ledande mäklarna i Hedemora och vara med och kriga i toppen i Borlänge.

Fastighetsmäklarna HusmanHagbergs kännetecken är en stark lokal förankring med medarbetare som har god kännedom om och ett brett kontaktnät i de områden där de är verksamma.

– Just därför är vi extra glada över att ha lyckats knyta så framgångsrika branschprofiler som Joakim, Victor och Maja till oss. Vi ser med stor förväntan fram emot vårt fortsatta samarbete, kommenterar Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg.

För vidare information kontakta oss på 0243-224040 eller borlange@husmanhagberg.se

Välkommen även att kontakta Fredrik Kjell, VD, HusmanHagberg AB, fredrik.kjell@husmanhagberg.se, tel: 070-744 22 43

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har den 25-årsfirande fastighetsmäklarkedjan över 400 medarbetare på 105 kontor i Sverige och sex kontor i Spanien. Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Fredrik Kjell.

Läs gärna mer på: husmanhagberg.se