Branschdag, GRO-stämma & Öppet hus

Branschdag, GRO-stämma & Öppet hus

Torsdagen den 17 november hade vi en fullspäckad dag här på Hvilan Utbildning. Vi kallade den för supertorsdagen :-)

Under branschdagen fick ca 150 studerande på Hvilan Utbildning träffa och lära känna 40 företagare och arbetsförmedlare. Dessa branschrepresentanter fick i fem olika klassrum presentera sina verksamheter och svara på frågor från nyfikna våra studerande. Detta är ett koncept som även genomfördes 2015 med gott resultat. Anställningsbehoven är stora i branschen och vi kunde även till årets branschdag locka många företag i ett nära samarbete med Arbetsförmedlingen och Svenska Kyrkans kyrkogårdsförvaltning.

Samtidigt i en annan del av Hvilan pågick den årliga GRO-stämman med ett 50-tal besökare. Viktiga punkter om trädgårdsbranschens framtid avhandlades och deltagarna bjöds bland annat på rundvandring i Hvilans fantastiska omgivningar.

När dessa två arrangemang var slut väntade nästa – Öppet hus för kommande gymnasieelever. Hvilan satsar till nästa läsår på att anordna inte mindre än fem gymnasieprogram i Skåne. Läs gärna mer om dessa på våra utbildningssidor.