Branschdag på Hvilan Utbildning i Åkarp

Branschdag på Hvilan Utbildning i Åkarp

Unik möjlighet för företag att presentera sin verksamhet
Branschdag 17 november 2016.

Branschdagen 2015 blev en succé då ett tjugotal före­tag besökte vår skola. Nu bjuder vi återigen in företagare till en unik möjlighet att presentera sin verksamheter. De får också möta våra duktiga elever och ämneslärare.

Här på Hvilan Utbildning finns nu ett drygt hundratal studerande som väntar på att strax gå ut i sina nya yrkesliv. De examineras inom kort för direkt arbete inom anläggning, odling och skötsel.

De verksamma i branschen är väl bekanta med bristen på välutbildade yrkespersoner. Vad kanske inte alla känner till är att Hvilan Utbildning har både gymnasium, uppdragsutbildningar och vuxenutbildningar. En grundläggande trädgårdsutbildning ges dessutom genom Arbetsförmedlingen.

Under dagen ges dessutom möjlighet att mingla och skapa dialog med kollegor, entreprenörer och representanter för våra olika bransch-organisationer.

Branschdagen hålls på Hvilan Utbildning, Kabbarpsvägen 126 i Åkarp, torsdagen den 17 november 2016.

Intervju från branschdagen 2015

Dagen arrangeras av Hvilan Utbildning
i samarbete med Arbetsförmedlingen och Svenska kyrkan, kyrkogårdsförvaltningen.

För mer info, vänligen kontakta oss på marknad@hvilanutbildning.se eller gå in på www.hvilanutbildning.se/branschdag