En unik möjlighet till arbete

En unik möjlighet till arbete

Torsdagen den 16 november arrangeras en branschdag på Hvilan Utbildning i Åkarp. Detta är ett nytt unikt initiativ från skolan, branschrepresentanter och Arbetsförmedlingen där de studerande får möjlighet att knyta kontakter med möjliga blivande arbetsgivare.

Dagen är noga schemalagd med mingel, lunch och korta presentationer av branschföretagen, där de studerande får planera dagen för att lyssna på de företag de tycker verkar mest intressant. Intresset för dagen har varit stort och totalt kommer cirka 50 företagare och arbetsförmedlare att träffa 150 studerande. I en tid då arbetslösheten är stor är vi stolta att så många arbetsgivare lägger en heldag för att komma och locka våra studenter redan innan de är färdiga med sin utbildning.

Det vore kul om ni ville uppmärksamma denna händelse. Hör gärna av er till louise.kjeldsen@hvilanutbildning.se om ni vill närvara på torsdag.

Varmt välkomna!
Mvh Louise Kjeldsen, projektledare
Tel: 073-82 87 396 E-post: louise.kjelsen@hvilanutbildning.se

Hvilan Utbildning är en anrik skola som har utbildat i skånska Åkarp sedan 1868. Skolan har en lång tradition av utbildningar inom den gröna näringen och ägs av GRO – den Gröna Näringens Riksorganisation.

Vi bedriver gymnasium i Åkarp och i Stockholm och erbjuder elva studie- och yrkesförberedande utbildningar. Förutom gymnasieutbildningar har Hvilan YH-utbildningar, ettåriga trädgårdsutbildningar inom YrkesVux och AUB (arbetsmarknadsutbildningar), Språkintroduktion för nyanlända, Yrkesintroduktion, Yrkes-SFI samt Uppdragsutbildningar med kompetensutveckling för anställda inom trädgårdsföretag, kyrkogårdsförvaltningar, kommuner och fastighetsbolag. Förutom Åkarp och Stockholm har vi verksamhet i Järna och på Gotland.