Sara Grundström ny säljkoordinator på Hydro66

Idag tar Sara Grundström rollen som säljkoordinator på Hydro66 datacenter i Boden. Sara Grundström kommer att komplettera sälj- och marknadsavdelningen i Hydro66 redan starka uppställning.

- Det händer mycket på Hydro66 just nu, det ska bli extremt spännande att vara en del av det, säger Sara Grundström.

I dagsläget bygger Hydro66 fyra nya hallar och är med god marginal den största colocation-aktören i norra Sverige. Ytterligare 2000 kvadratmeter datahall kommer att stå färdigt redan i början av 2018. Anläggningen drivs av 100% förnybar vattenkraft och är ett av världens mest effektiva datacenter.

Sara Grundström är en hemvändare till regionen efter mer än 10 år på Irland där hon arbetat inom IT-branschen, bland annat på IT-jättarna IBM och Oracle, och kommer med erfarenhet inom datacenter och affärsutveckling. En del av Saras uppgifter blir att arbeta med existerande och nya samarbetspartners, nationellt såväl som internationellt. Detta är en viktig del av Hydro66 framgång och fortsatta satsningar för att möta marknadens efterfrågan.

- Hydro66 är i en snabbt expanderande fas, försäljningen har gått extremt bra under det senaste året. Nu behöver vi stärka vårt team ytterligare för att tillmötesgå befintliga och nya kunders behov. Vi är väldigt glada att välkomna vår nya medarbetare. Vi på Hydro66 är övertygade att Sara med sin kompetens kommer att tillföra ytterligare till vår framgång som Sverige mest innovativa colocation datacenter, säger Hydro66 VD Anne Graf.

• Business enterprise

• svenska

Hydro66 datacenter i Boden erbjuder datacentertjänster särskilt anpassade för stora företag, HPC-kluster och molntjänster. Anläggningen drivs av 100% förnybar vattenkraft och är ett av världens mest effektiva datacenter.

Paul Morrison

Press contact Chief Commercial Officer +44 7789 915 147