HypocampusCare välkomnar skolexpert till teamet

Hypocampus har rekryterat Sandra Johansson till rollen som läromedelsutvecklare och kvalitetsansvarig för HypocampusCare. Sandra Johansson har bred erfarenhet av att jobba praktiskt inom vården och som vårdlärare inom vuxenutbildning. “Med Sandras djupa förståelse för våra användare kombinerat med kunskap att driva yrkesförberedande utbildning blir hon en fantastisk tillgång till oss", säger Sofia Johnsson, affärsområdeschef på Hypocampus.

Vill bidra till att fler verksamheter kan nyttja utbildningar med HypocampusCare

"Tack vare Hypocampus nytänk kring produktion och distribution av digitalt läromaterial är jag övertygad att det finns många fler verksamheter vi kan stötta. Vi har redan idag ett stort bibliotek av vårdmaterial där både vi och kunden har möjlighet att klippa och klistra med materialet för att nå kundspecifika behov. Vi har även en effektiv process och ett författarcommunity för att snabbt ta fram nytt studiematerial. Det finns många möjligheter framåt och det är otroligt spännande!", säger Sandra.

Såg fördelarna med tjänsten tidigt som vårdlärare

“När jag kom i kontakt med Hypocampus första gången kände jag direkt att vår skola måste hoppa på tåget. Att litteraturen kan uppdateras så fort någonting nytt händer inom området är en av de största vinsterna, det är en omöjlighet i den tryckta litteraturen. En annan stor vinst jag som vårdlärare upplevt är att eleven (och läraren) får insikt i sin kunskapsinhämtning och progression genom de självrättande testerna. De individanpassade frågorna gör det till ett unikt verktyg både för inlärning och uppföljning!", säger Sandra.

En kombinerad roll som läromedelsutvecklare och kvalitetsansvarig kräver kreativitet och brett perspektiv

“Jag kommer från (och har kvar en fot i) vuxenutbildningens värld och det som gjort att jag trivts så bra är variationen i utmaningarna, samt närheten till eleven. Att varje dag möta individer från olika kulturer, generationer, med olika levnadsvillkor och även diverse specialpedagogiska behov är så värdefullt!

Att möta denna totalt heterogena grupp och försöka hitta vägar för hur varje individ ska förstå och utvecklas i sina studier är utmanande men framför allt utvecklande och givande. När jag nu tar steget in i Hypocampus känner jag att jag kommer kunna fortsätta göra precis detta, men ur ett annat perspektiv.

Jag brinner för pedagogiken och eftersom jag har med mig elevernas behov och komplexitet kommer jag kunna anpassa våra läromedel utifrån att det ska passa så många elever som möjligt.”, säger Sandra.