Han blir ny ordförande i Hypoteket

Utmanaren Hypoteket har gett ut bolån sedan 2018 och har idag en bolånestock på över 20 miljarder. Bolånen finansieras med hjälp av bolånefonder och institutionella investerare.

Dan Ouchterlony har representerat delägaren Schibsted som ordförande i Hypotekets styrelse, men efterträds nu av Josef Murray, Senior Investment Director på Schibsted.

– Hypoteket har på kort tid etablerat sig som stark utmanare på svenska bolånemarknaden, vilken historiskt dominerats av nordiska storbanker. Vi ser en väldigt stor potential för bolaget att fortsätta växa sin position på marknaden och vidareutveckla sitt erbjudande för att kunna nå ut till en allt bredare kundgrupp med konkurrenskraftiga bolån, säger Josef Murray.