Dogge ger hyresgäster energi

Den 17 oktober bjuder vi in till en energisk afton på Visualiseringscenter C. Mellan
17.00-19.30 finns möjlighet att se filmer, lyssna på spännande föreläsningar och prata med oss om boendefrågor. Kvällen är kostnadsfri och riktar sig till våra hyresgäster.

Energisk afton går likt namnet i energins tecken och fokuserar bland annat på vårt energi- och miljöarbete. Men evenemanget syftar även till att ge energi till våra hyresgäster som tillsammans med oss arbetar med att förändra, förbättra och utveckla våra bostadsområden. Kvällen är ett öppet hus och här finns också möjlighet att se pågående utställningar på Visualiseringscenter C och prata boendefrågor med oss.

Program:

17.00 – Rymdresan med Christer Fuglesang.

I denna domshow i 3D får du uppleva livet i rymden på den internationella rymdstationen ISS.

17.30 – 100 sätt att rädda världen.

En föreläsning av författaren Johan Tell som lär oss mer om hur vi kan minska miljöångesten genom att göra smartare val i vardagen.

18.15 Stand up i foajén - Nisti Sterk

18.30 Filmvisning: "En varmare värld" i domen.

En film om vad som händer med klimatet – och varför. Filmen ger en inblick i klimatförändringarnas orsaker, effekter och alternativ för handling.

19.30 2LAX GULD – inspirationsföreläsning med Dogge Doggelito!

I föreläsningen "2LAX GULD" berättar Dogge om sitt liv, inspirerar ungdomar, barn och vuxna och visar att det går att vända negativt till positivt om man tror och satsar på sina drömmar.

Meddela projektledare Anna Malmberg om ni kommer att närvara under kvällen.

För mer information:

Anna Malmberg, projektledare, Hyresbostäder, 011- 21 16 53, anna.malmberg@hyresbostader.se