Hytorc utökar sortimenten med instegsmodellen Edge

Med nya instegsmodellen Edge utökar Hytorc sortimentet av hydrauliska momentverktyg. Efterfrågan av en ekonomisk modell som tillgodoser kundens behov av säker momentdragning finns främst bland de kunder som använder den här typen av utrustning mer sällan.

Edge är ett segdragande verktyg och är en av världens mest sålda verktygsmodeller. Nya instegsmodellen Edge omfattas som alla andra verktyg från Hytorc av Hytorcs exklusiva ”One year no question asked guarantee” och fritt lån vid service och kalibrering.

Edge finns i 5 modeller från 241 Nm upp till 40 000 Nm har kompakt och ergonomisk design, ¾” – 2 ½” vändbar höghållfast fyrkantstapp för losstagning/åtdragning. Enhetligt cylinderhus i aluminium, 360 x 120 svivel och en mothållsarm justerbar i 60 lägen. Edge har även en kugghjulsmekanism som förhindrar fastlåsning.

• hytorc
  • hydraulik
  • industri
  • kalibrering