Teamet på Atavio Products & Solutions

Hyttbäcken Invest blir delägare i Atavio Products & Solutions AB

Atavio distribuerar produkter och lösningar inom nödbelysning och hänvisningsarmaturer. Bolaget grundades 2018 av Kenneth Lodeklint och var fram till nu en del av Briab-koncernen, ett tjänsteföretag fokuserade mot riskhantering inklusive brandskydd.

”Kenneth har samlat ett erfaret och kunnigt team av säljare och projektledare, som med kompetens och kundfokus har etablerat sig som en snabbväxande och uppskattad leverantör på marknaden. Trygghet och säkerhetslösningar blir allt viktigare och vi ser fram emot att som långsiktig ägare få vidareutveckla Atavio och dess erbjudande.”, säger Anders Eller, vd för Hyttbäcken Invest. ”Vi ser fram emot att få samarbeta med ett drivet och härligt gäng som har kunden i fokus.”

”När vi på Briab sökte en ny hemvist för Atavio så utvärderade vi olika alternativ. Teamet på Atavio har varit en del av Briab-familjen och det var viktigt att hitta rätt arvtagare med ambitioner att utveckla bolaget på lång sikt. I Hyttbäcken tycker vi att vi fann en investerare med såväl skarp hjärna som varmt hjärta.”, säger Björn Wulff, vd på Briab - Brand & Riskingenjörerna.

”Vi är bara i börjat på resan för Atavio!”, säger Kenneth Lodeklint, vd för Atavio. ”Jag ser fram emot att fortsätta utveckla erbjudandet till våra kunder tillsammans med vårt erfarna peppade team. Med Hyttbäcken får vi en partner som vill fortsätta utveckla Atavio till den ledande leverantören av produkter och tjänster inom nödbelysning och hänvisningsarmaturer. Nu kör vi!”

För mer information, vänligen kontakta;

Anders Eller (vd Hyttbäcken Invest AB), 0703-89 50 77, anders.eller@hyttbackeninvest.se

Björn Wulff (vd Briab - Brand & Riskingenjörerna AB), 08-406 66 35, bjorn.wulff@briab.se

Kenneth Lodeklint (vd Atavio Products & Solutions AB), 070-291 87 84, kenneth.lodeklint@atavio.se