Hyttbäcken Invest blir delägare i JOM Plast

Hyttbäcken Invest blir delägare i JOM Plast

Hyttbäcken Invest AB har förvärvat 60% av aktierna i Aktiebolaget Jan O Mattsson (”JOM Plast”) från nuvarande ägare. Samtliga tidigare ägare fortsätter i sina roller och Magnus Andersson och Johan Åberg kvarstår som delägare.

Sedan grundandet 1965 har JOM Plast varit fokuserade på att sälja och distribuera industriella plaster. Med bas i Skärholmen i södra Stockholm servas kunder över hela Sverige. JOM Plast levererar alltifrån skivor, stänger och rör i plast till skurna eller bearbetade detaljer.

”Teamet på JOM Plast har ett brett kunnande om plaster för olika applikationer. Med uppbackning från ledande leverantörer finns ett starkt erbjudande. Detta i kombination med en organisation som brinner för att göra sitt yttersta för sina kunder ger goda förutsättningar för bolaget att utvecklas väl under lång tid framöver.”, säger Anders Eller, vd för Hyttbäcken. ”Tillsammans med övriga delägare och anställda ska vi fortsätta att sätta kunden i centrum och ständigt söka vässa erbjudandet.”

”När det nu var dags för oss att ta in en ny delägare var det viktigt att välja rätt partner. I Hyttbäcken har vi hittat en partner som delar våra värderingar och som vill fortsätta utveckla JOM Plast under lång tid framöver. Det känns tryggt för såväl kunder som leverantörer och anställda.” säger Göran Lidholm, vd för JOM Plast.

För mer information, vänligen kontakta;

Anders Eller (vd Hyttbäcken Invest AB), 0703-89 50 77, anders.eller@hyttbackeninvest.se

Göran Lidholm (vd JOM Plast), 040-216 700, goran.lidholm@janomattsson.se