Bilia öppnar ny Hyundai-anläggning i Segeltorp

Bilia öppnar ny Hyundai-anläggning i Segeltorp

Bilias fullserviceanläggning för Hyundaibilar i Segeltorp är den första Hyundai-anläggningen i landet med att använda Hyundais nya designkoncept ”EMotion Park”. Konceptet hämtar inspiration från naturen där man ägnat mycket arbete åt ljussättning, möblering och andra inslag för att ge kunden en bekväm men samtidigt spännande upplevelse. Designkonceptet är framtaget av den österrikiska byrån Delugan Meissl Associated Architects (DMAA) som har ritat flertalet kända byggnader, bl.a. Porsche-muséet i Stuttgart, Tyskland.

Sedan Bilia lämnade sin anläggning i Sätra har man letat efter ett nav söder om Stockholm för att hjälpa alla Bilias Hyundai-kunder som bor och arbetar där. Anders Rydheimer är marknads- och kommunikationschef och säger:

- Vi är jättenöjda med Segeltorps-anläggningen som ligger strategiskt ut med E4:an i ett bilkluster. Med vår nya anläggning kommer vi att stärka både Bilias och Hyundais varumärke.

Bilias ambition med satsningen i Segeltorp är att bli den största Hyundai-återförsäljaren i landet. På den nya anläggningen räknar man med att sälja 400 Hyundai-bilar under 2015, men målet kommer att ökas i takt med att Hyundais modellprogram expanderar.

Tomas Klingwall är chef för återförsäljarutvecklingen på Hyundai i Sverige och är förväntansfull inför helgen:

- Det ska bli jättekul att se den nya anläggningen. Bilia blir först i Sverige med att introducera vårt nya designkoncept, och jag tror verkligen att kunderna kommer att få en härlig upplevelse i hallen. Under året kommer vi att öppna ytterligare sju anläggningar som har använt sig av det här konceptet, och per 2018 kommer alla våra anläggningar att följa samma koncept.

Bilia smygstartade med VIP-invigning redan i onsdags. Tillställningen var välbesökt, där 180 personer närvarade och många bilaffärer gjordes. Men den stora invigningen sker imorgon lördag. Portarna slås upp kl. 11.00 och festen fortsätter fram till söndagen kl. 16.00, där Bilia utlovar en rad kampanjerbjudanden.

Om Bilia
Bilia är Nordens största bilkedja med 97 anläggningar i Sverige, Norge och Danmark. Bilia erbjuder bilförsäljning, service- och tilläggstjänster som däck och bilglas. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. Bilia är en helhetsleverantör för Hyundai, Volvo, BMW, Ford, Renault, Mini, Dacia och Toyota.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Lindham PR- och informationschef
Hyundai Bilar AB
Erik.lindham@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 111 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 186 länder via 5 300 återförsäljare. 2013 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens fjärde största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se