Fem stjärnor i Euro NCAP för Hyundai Santa Fe!

Fem stjärnor i Euro NCAP för Hyundai Santa Fe!

Nya Santa Fe får toppbetyget 5 stjärnor i säkerhetsorganisationen Euro NCAP:s allt mer omfattande krocktestprogram.

Hyundai Santa Fe fick genomgående höga poäng i de olika deltesterna. För fotgängarskydd, barnsäkerhet och säkerhet för de åkande fick Santa Fe några av de allra bästa resultaten hittills.

Nya Santa Fe – som kommer att introduceras i Sverige i slutet av januari 2013 – har utrustats med en del nya säkerhetsdetaljer som standard, exempelvis knäkrockkudde på förarplats och huvlyftsystem för ökat fotgängarskydd.

ann.sundfeldt@hyundai.se

tel: 070 317 80 31

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 110 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2011 4,05 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland.