Hyundai avslöjar: första bilderna på nya i20:s interiör samt skiss på nya i20 Coupe

Stockholm den 3 september

Hyundai kan idag visa upp de första interiörbilderna på nya i20, som visar en harmonisk balans mellan färg och form samt en rymlig kupé som ger känslan av stora utrymmen.

Ett av designteamets viktigaste mål var att skapa en interiördesign som håller den högsta kvaliteten i segmentet, bland annat genom ett högklassig ”soft-touch”-material (Thermal Plastic Olefin) på interiörens mest väsentliga ytor. I oberoende kundundersökningar genomförda i Tyskland och Storbritannien rankades bilens interiördesign och komfort högre än de huvudsakliga konkurrenterna.

Färgschemat i interiören kompletterar den exteriöra finishen, vilket också är tydligt när man ser bilen från utsidan. Interiören i nya i20 kommer i fyra färger: Elegant Beige, Grey Blue, Cappuccino och Comfort Grey. Varje färg har inspirerats av modern interiörsdesign och livsstilstrender, vilket ger varje färg en egen, särskiljande karaktär.

För att betona bilens bredd och kupéutrymme har det i de båda framsätena givits mer rum för huvud, axlar och ben. Ytorna i baksätet har också blivit större, där tre vuxna passagerare nu kan sitta bekvämt.

Hyundai kan idag även visa de första intrycken från 3-dörrars modellen av nya i20; Hyundai i20 Coupe. Coupe-modellen utlovar en kombination av körglädje, särskiljande design och en sportig känsla, men med samma höga kvalitet som 5-dörrars modellen.

Coupens huvuddrag karaktäriseras av en vassare taklinje och en särskiljande takspoiler, som förstärker bilens sportiga känsla. Den långa motorhuven och de generösa proportionerna ger en kraftfull framtoning.

Fler detaljer och bilder om nya Hyundai i20 Coupe kommer att avslöjas i en nära framtiden.

Nya i20 har sin världspremiär under motormässan i Paris. Detta sker under Hyundais presskonferens i hall 3, kl. 16.00 torsdagen den 2 oktober.

Pressmeddelande i PDF samt djupgående pressinformation bifogas.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Lindham
PR- och informationschef
Hyundai Bilar AB
Erik.lindham@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 111 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 186 länder via 5 300 återförsäljare. 2013 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens fjärde största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se