2020 med I am Home

2020 med I am Home

Vi kliver in i 2021 med en snabb tillbakablick på 2020. Året där vi byggt upp en pipeline som möjliggör för att byggstarta 1723 lägenheter under det kommande året.

2020 var ett märkligt år för oss alla. Det präglades av digitala möten och hemmaarbete. Men året formades inte bara av konsekvenser från Covid-19s framfart. Vi kan titta tillbaka på ett år då vi på I am Home bland annat färdigställde projektet Krabban i Eksjö. Ett BRF-projekt bestående av radhus med tre till fyra rum och kök. Vi flyttade in i nya fräscha kontorslokaler som ger oss möjlighet till att växa. Vilket vi också gjorde under 2020, både i form av nya medarbetare och nya projekt med utökad geografisk spridning. Markarbeten i flera av våra projekt i Halmstad, Nykvarn och i Malmö påbörjades.

I oktober höll Rikshem triss i spadtag i Halmstad för bland annat Bonden; ett I am Homeprojekt om 180lgh. Dessa lägenheter blir några av Rikshems första hyresbostäder i Halmstad.

I slutet av året signerade vi ytterligare ett samarbete med Rikshem gällande utvecklingen av drygt 250 lägenheter i Västerås. Vilket innebär att vi sedan 2018, fått i uppdrag att utveckla drygt 650 lägenheter åt Rikshem i tre olika städer. Ett samarbete vi gläds över och ser framemot att vidareutveckla.

Året har också innefattat flera former av samarbeten och framförhandlade entreprenadavtal för flera av våra kommande projekt. Bland annat tillsammans med Consto som nu samarbetar med oss i vårt Västeråsprojekt.

När vi tittar tillbaka på året som har gått kan vi konstatera att det har varit ett innehållsrikt sådant där vårt arbete öppnat upp för många nya möjligheter. Varav några av dem möjliggör för den satsning vi planerar för under 2021; att byggstarta 1723 lägenheter där fokus ligger på människorna som ska leva och verka i fastigheterna. Där vi kan bidra till en ökad livsglädje för dessa individer i form av en förenklad vardag.