Fredrik Wisborn, transaktionsanalytiker på I am Home

I am Home växer

I am Home har under 2021 gjort en storsatsning på sin transaktions- och projektutvecklingsenhet. Detta har resulterat i flera nya projekt och samarbeten som lett till att I am Home-teamet behövt växa för att möta upp efterfrågan på utvecklingen av bostäder med levande och inspirerande miljöer som utgör morgondagens hållbara stad.

Idag får ni möta en av transaktionsteamets nya stjärnor, Fredrik Wisborn, transaktionsanalytiker på I am Home.

Vem är du och vad är din roll på I am Home?

- Mitt namn är Fredrik Wisborn, är uppvuxen i Saltsjöbaden, Nacka och bor just nu i Stockholms innerstad. Som person är jag en optimistisk vinnarskalle och tycker om att träffa nya människor där jag ges möjligheten att knyta nya kontakter. Jag är även helt sporttokig där fotboll ligger närmast hjärtat men spelar även golf, tennis och padel på fritiden. På I am Home kommer jag vara en del av förvärvsteamet tillsammans med Niclas och Pauline. Där fokus kommer ligga på att hitta nya affärer.

Berätta om din bakgrund

- Studiemässigt så har jag en kandidatexamen i ekonomi från Lunds Universitet. Under Lundatiden läste jag även finans ett år i London på Cass Business School. Nu i våras avslutade jag precis min masterutbildning inom Real Estate Investment Finance som utfördes helt på distans från Oxford, England. Karriärsmässigt så kommer jag senast från JLL där jag arbetade med rådgivning inom fastighetsutveckling. Innan JLL var jag på Stena fastigheter och jobbade med förvaltning och projektutveckling.

Vad är det som gör att du sökte dig till I am Home?

- Jag blev kontaktad i vintras av en rekryterare och hade därefter flertalet möten med Terje under våren. Blev starkt övertygad att komma ombord då jag blev imponerad av I am Homes arbetssätt och snabba framfart på marknaden.

Vad skiljer I am Home mot andra projektutvecklare?

- Trots sin storlek tycker jag att I am Home sticker ut med sin aggressiva framfart på marknaden för att snabbt kunna växa. Finns skarp kompetens in-house med en lång lista av betydande kontakter hos stora aktörer som nyttjas i affärsskapandet. I am Home ser helheten i affärerna och nyttjar sina samarbetspartners på ett bra sätt för att nå i mål.

Vilka utmaningar och möjligheter ser du framgent i branschen av bostadsutveckling och hur kan utvecklare som I am Home vara behjälpliga i dessa?

- Det finns många utmaningar just nu för bostadsutvecklarna. Pandemin har medfört att fler, och framför allt tunga investerare, rör sig från kontor/handel och istället mot bostadssegmentet för att hitta säkra kassaflöden under osäkra tider. Detta medför att ännu fler aktörer slåss i samma segment. Samtidigt är bostadsbehovet i landet fortsatt stort men där befintlig lagstiftning sätter käppar i hjulet för en snabb framfart. I am Home ligger i framkant gällande hållbart byggande vilket ligger rätt i tiden. Även den starka anknytningen till tillväxtorter gör att bra avkastning fortfarande finns att hitta i bostadssegmentet.

Välkommen till teamet Fredrik! Vi kommer tillsammans utveckla bostäder som bidrar till en ökad livsglädje och en förenklad vardag genom hela den värdeskapande kedjan av bostadsutveckling, från utvecklingsarbetet till de boende.

Vill du bli en del av teamet? Vi söker aktivt efter engagerade och initiativtagande medarbetare som vill vara med på resan där vi skapar bostäder som bejakar människorna som skall leva och verka i dem. Kontakta oss på jobb@iamhome.se