HVD Group och Waya lanserar Hantverksdata Finans tillsammans

HVD Group och Waya lanserar Hantverksdata Finans tillsammans

Hantverksdata, som utvecklar marknadsledande affärssystem till Nordens alla hantverkare, inleder ett samarbete med Waya Finance & Technology. Samarbetet kommer erbjuda hantverkare en komplett faktura- och finansieringslösning som förenklar och frigör kapital, allt integrerat direkt i Hantverksdatas system.

Funktionerna är integrerade i Hantverksdata affärssystem och såväl befintliga som nya kunder kommer att få ta del av automatiserade fakturalösningar. Detta tack vare det nya samarbetet.

– Jag är mycket glad över att vi ingått ett avtal om ett nordiskt samarbete med start i Sverige, tillsammans med ett av de bästa bolagen för integrerade fakturaservice och finansieringstjänster, säger Mikael Viotti, CEO på HVD Group (Hantverksdata koncernen).

HVD Group kommer nu att kunna erbjuda sina kunder en komplett lösning, som innehåller både det nuvarande funktionsrika affärssystemet och nu även en Finansportal med faktura- och finansieringstjänster under Hantverksdatas namn.

– Jag är övertygad om att samarbetet är startskottet på en lång och givande resa, för oss och för våra kunder, säger Mikael Viotti.

Automatisering med kundupplevelsen i fokus

Waya har gedigen erfarenhet av automatiserad kundreskontra i kombination med en användarvänlig kundupplevelse. Detta är något som kommer att underlätta i vardagen för bygg- och hantverksaktörer i hela Sverige, och på sikt i flera av Hantverksdatas länder.

– Det är mycket glädjande att kunna erbjuda Hantverksdata en komplett 360-lösning för hela fakturans livscykel. Lösningen hjälper deras kunder med att frigöra tid och kapital och bygger samtidigt bolagsvärde för Hantverksdata, säger Jörgen Fredman, CEO på Waya.

Jörgen Fredman menar att samarbetet med Hantverksdata betyder mycket för Waya som företag.

– Samarbetet är också ytterligare ett exempel på hur vi, tillsammans med affärssystemsägare, kan förenkla och skapa nästa generationens faktura- och finanstjänster på kundens villkor.

För mer information:
Mikael Viotti, CEO HVD Group, mikael.viotti@hvdgroup.com, 070-389 00 93
Jörgen Fredman, CEO Waya Finance & Technology, Jorgen.fredman@waya.se, 0708-84 82 00

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Om Hantverksdata
Hantverksdata koncernen, HVD Group, har över 230 anställda, omsätter närmare 400 MSEK och har 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. HVD Group har företag i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland, och är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 100 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer: https://www.hantverksdata.se/

Om Waya Finance & Technology
Waya erbjuder automatiserade faktura- och finansieringslösningar direkt i företags befintliga affärssystem och används av nära 5 500 företag. Waya360 tar hand om hela fakturans livscykel, från distribution av faktura till betalning, påminnelser och bokföring. Genom molntjänsten ”ERP Finans by Waya” kan affärsystemsägare erbjuda en komplett faktura- och finansieringslösning i eget namn inkluderat tjänster såsom Fakturaservice, Factoring, Företagslån, CleanUp®️, Inkasso och kravtjänster, Juridik - allt som ingår i fakturans livscykel.