Få ditt företag att växa genom att ta in en partner.

Ta hjälp av en partner som får ditt företag att växa

Att starta och driva ett bolag kan vara svårt. Tillvaron kantas ständigt av mängder med information och krav på olika saker som måste göras. Att vid dessa tillfällen ha en partner att använda som bollplank är viktigt för rutinerade såväl som mindre rutinerade företagare.

Din partner bör besitta stor kunskap inom just din bransch, detta för att kunna bistå med erfarenhet inom de problem du står inför eller kan komma att stöta på. Jinderman och Partners har stor kunskap inom de flesta branscher och finns till för just detta – att hjälpa och stötta företagare i tillväxt.

Alla företag har olika problem

De problem man står inför kan se olika ut för olika företag, beroende på inom vilket område verksamheten har sin grund och var i utvecklingen företaget befinner sig. Ett mindre bolag har troligtvis andra frågor att hantera än ett större bolag som står inför en börsnotering. Detta innebär dock inte att det mindre företaget har färre saker att tänka på – ett nystartat bolag, till exempel, står ofta inför frågor som är avgörande för att lyckas sticka ut ur mängden och nå fortsatt utveckling.

Att som företag använda sig av en partner som hjälp och bollplank innebär, bland annat, tillgång till värdefull rådgivning och ett utökat nätverk. I det utökade nätverket finns i bästa fall massvis av personer och företag inom den aktuella branschen som kan vara till stor hjälp inom små som stora frågor, allt från kapitalanskaffning till börsnotering.

Kapitalanskaffning

Oavsett om du driver ett nystartat eller erfaret bolag är troligtvis kapitalanskaffning något du berörs av. För att nå företagets fulla potential behövs ofta ett stort kapital, som man inte alltid besitter själv. Ett utökat nätverk kan innebära enklare tillgång till affärsänglar och investerare.

För att få dessa intresserade av just ditt bolag besitter din partner stor kunskap och kan erbjuda värdefull rådgivning.

Börsnotering

Ett större företag kanske sneglar mot en börsnotering. En börsnotering medför många fördelar. Ökat kapital, enklare aktiehandel, utspritt ägande och förbättrat rykte är bara några av dem. Denna process är dock en krånglig sådan. Kraven på ett bolag som ska noteras är höga. Det krävs att bolaget genomgår en legal granskning och att massvis med dokument rörande information om företaget skickas in.

Här krävs det att allt går rätt till. I dessa fall kan din partner bistå med generell rådgivning och hjälp inom områden som eventuellt inte rör din kärnverksamhet, så som juridiska eller ekonomiska frågor.

Detta är endast två exempel av många på vad en partner kan göra för ditt företag. Den bästa partnern är den som kan finnas vid din sida hela vägen.