Väletablerade modemärken samlar in pengar till Världens Barn

Märken som WeSC, Filippa K, V Ave Shoe Repair, Onitsuka Tiger, Cheap Monday, Stylein och Twist & Tango går samman i en gemensam utförsäljning till förmån för Världens Barn. Radiohjälpens stora insamlingskampanj Världens Barn har sedan 1998 hjälpt utsatta barn på olika håll i världen. Utförsäljningen sker i samarbete med Aplace Below och Stockholmsbaserade PR-byrån IBEYOSTUDIO.

För första gången någonsin går ett antal väletablerade modemärken samman för att stödja Radiohjälpens insamling Världens Barn. Syftet med Världens Barn, som är Radiohjälpens största insamlingskampanj, är att främja barns möjlighet till hälsa, utbildning och en värdig framtid. I 2011 års insamling samverkar Radiohjälpen med tolv organisationer: Diakonia, Erikshjälpen, IM/Individuell Människohjälp, IOGT-NTO-rörelsen, KFUK-KFUM, Lions, PLAN Sverige, PMU Interlife, Svenska kyrkan, Rädda Barnen, Svenska Röda Korset och VI-skogen.

- Det känns fantastiskt givande och roligt att vi lyckats samla så många etablerade och välkända klädmärken till detta. Vi hoppas att vi kan inspirera fler företag genom den här aktiviteten och att det blir en återkommande insamling, säger Lotta Brattin, Creative Director på IBEYOSTUDIO och initiativtagare av projektet.

Insamlingen sker genom en utförsäljning av respektive märkens provkollektioner den 8:e oktober i butiken Aplace Below, Aplace outlet på Sankt Eriksgatan 79. Alla pengar går oavkortat till Världens Barn.

- Vi är självfallet glada att modebranschen visar intresse och engagemang för vår insamling. Att se så många klädmärken, både svenska och internationella delta är hjärtevärmande, säger Peter Hjulström på Världens Barn.

Följande märken är i dagsläget med på utförsäljningen: WeSC, CAT Footwear, V Ave Shoe Repair, Onitsuka Tiger, Filippa K, JC Jeans & Clothes, Cheap Monday & Weekday, Twist & Tango, Stylein, Karin Malm, Lagom och The Local Firm. Fler märken kan tillkomma.

Utförsäljningen sker på lördag den 8:e oktober kl 10-16 på Aplace/Below på Sankt Eriksgatan 79 och är öppen för allmänheten.

För mer information, kontakta:

Lotta Brattin
IBEYOSTUDIO