Foto: Ida Halling & Holger Ellgaard/CC BY-SA 3.0

Ibn Rushd en av arrangörerna till Mångfaldsdagen i Sundsvall – Nour El Refai och Jan Eliasson gästar

Toppdiplomaten Jan Eliasson och den hyllade komikern Nour El Refai är två av föreläsarna under Mångfaldsdagen i Sundsvall. Ibn Rushd är en av medarrangörerna till konferensdagen som äger rum i Stadshuset i Sundsvall torsdagen den 1 november.

Mångfaldsdagen startade 2011 och har sedan dess vuxit sig större för varje år. Huvudsyftet med dagen är att sätta mångfalden i fokus och lyfta integrationens roll för tillväxten.

De spännande föreläsningarna är många och programmet toppas av Jan Eliasson och Nour El Refai. Röda Korsets stabschef Cecilia Tengroth ska prata om behovet av humanitära insatser i Sverige och världen, Johan Vikström från Arbetsförmedlingen om framgångsfaktorer för att fler nyanlända ska få ett arbete och civilekonomen Saana Azzam Högström om mångfald som ett smart affärsbeslut.

Arrangerar gör Sundsvalls kommun i samarbete med Röda korset, Ibn Rushd Studieförbund, Internationella föreningen, Västernorrlands idrottsförbund och Vision.

Hela programmet hittar du på mangfaldsdagen.nu.

Tid: Torsdag den 1 november klockan 08.30-16.30.
Plats: Stadshuset i Sundsvall, Spegelsalen.

Ibn Rushd är ett ungt studieförbund med fokus på livsåskådning, mänskliga rättigheter och mångfald. Vi är ett av tio studieförbund i Sverige som får del av statsanslaget till folkbildningsorganisationer och erbjuder ett brett utbud av seminarier, studiecirklar och kulturarrangemang.