​Uppmärksammad baby-innovation lanseras äntligen i Skandinavien

Nu lanseras The Beebo hos IBP Scandinavia. Innovation möter föräldrar och barns behov av enkel flaskmatning. The Beebo ger föräldrar möjligheten att ha en fri hand under matningen, vilket ger dem möjlighet att bland annat mysa med barnet, läsa en bok för barnet eller vara till hjälp för syskonet.
– Mottagandet av The Beebo på mässor och event har varit fantastiskt. Det är en mycket efterlängtad produkt som vi lanserar i Skandinavien och som kommer att förenkla vardagslivet för småbarnsföräldrar, säger Said Saharkhiz, VD på IBP Scandinavia.

Den 25 juni lanseras The Beebo på den skandinaviska marknaden. Den är ett hjälpmedel för flaskmatning och är utformad som en hållare för flaskor som sätts över förälderns axel när barnet ligger i famnen för att äta. Den är tillverkad av PVC- och BPA-fritt material och är utvecklad med ett stort säkerhetstänk. Produkten har en ribbad undersida som gör att den sitter kvar på föräldrarnas axel när de flaskmatar sina barn. Alla flaskor, oavsett storlek, kan enkelt stoppas in och hållas på plats, tack vare det flexibla materialet. Flaskan kan dessutom riktas med hjälp av vridplattan som håller i den, allt för att barnen och föräldrarna ska hitta en så bra position som möjligt. Friheten att slippa hålla i flaskan gör att föräldern får en hand över, vilket är praktiskt i många aspekter. The Beebo tvättas enkelt ren under rinnande vatten.

Den amerikanska grundaren av The Beebo, Martin Hill, är ingenjör i grunden och upptäckte under småbarnsåren att hans son var orolig under kvällsmatningen. Genom att läsa för barnet under matningen blev han lugnare, varpå Martin Hill skapade The Beebo för att kunna hålla i boken samtidigt som han flaskmatade sonen. Han menar att The Beebo inte handlar om att frigöra föräldrarna så att de kan göra flera saker samtidigt och tappa fokus på barnet. The Beebo möjliggör snarare mer uppmärksamhet till barnet om det så rör sig om en mysig massagestund eller annan typ av lärande interaktion.
– Med The Beebo kunde vi hitta ett effektivt sätt att flaskmata vår son och samtidigt ha händerna fria att läsa för honom eller sitta och äta tillsammans vid matbordet med hela familjen. Det är mycket spännande att nu få våra produkter tillgängliga på den skandinaviska marknaden och vi tror starkt på IBP Scandinavia och deras potential, säger Martin Hill, grundare av The Beebo.

Efterlängtad lansering
På IBP Scandinavia har man länge varit i kontakt med Martin Hill och The Beebo men på grund av att stora leverantörer på den amerikanska marknaden haft intresse för produkten har leveransen dragit ut på tiden. Produkten är innovativ och ligger rätt i tiden, och världsstjärnor som till exempel Ashton Kutcher har investerat i The Beebo. Den 25 juni lanseras den äntligen i Sverige.
– Vi såg The Beebo på den amerikanska TV-showen Shark Tank, motsvarigheten till svenska ”Draknästet”, och vi tänkte direkt att det måste finnas intresse för den. Vi tog kontakt med Martin Hill förra sommaren och nu äntligen kommer The Beebo att lanseras. Vi har redan märkt en stor efterfrågan från leverantörer som vi presenterat produkten för och har träffat föräldrar på mässor och fått otroligt god respons. Det här stärker vårt utbud ännu mer samt vår vision om att förenkla livet för småbarnsföräldrar och små barn, säger Said Saharkhiz.

• Företagande

IBP Scandinavia AB är en distributör av elektroniska,- barn- och babyprodukter i Skandinavien, som startades i slutet av 2015. Vår vision är att tillhandahålla innovativa produkter inom barn- och babybranschen med störst fokus på barn mellan 0-3 år. Vi arbetar med varumärken så som Baby Brezza, Babymoov, BBOX for Kids, The Beebo och LinknGo. Vårt motto är att göra livet enklare för småbarnsföräldrar.

Said Saharkhiz