Pressmeddelande -

ICANIWILL lanserar sin största kampanj någonsin – med budskapet att träning suger

Sportmodeföretaget ICANIWILL, även känt som ICIW, lanserar sin största kampanj någonsin – med budskapet att “träning suger”. Kampanjen är en av de största som OOH marknadsföringsföretaget Clear Channel distribuerat i år och når hela 60% av Sveriges befolkning. Med kampanjen vill ICANIWILL visa en förståelse för att man inte alltid är motiverad till träning och samtidigt förankra företagsnamnet med mantrat “alla kan, om de bara bestämmer sig”.

Idag lanserar ICANIWILL utomhuskampanjen ”Running Sucks”. Kampanjen är en av de största som OOH marknadsföringsföretaget Clear Channel distribuerat i år, sett till bruttoinvestering under en vecka, räckvidd och totala antalet skyltar. Konceptet för Running Sucks har tagits fram och producerats internt av ICANIWILL och kommer synas under en veckas tid utomhus i hela Sverige, i sociala medier och digitala kanaler. Totalt kommer kampanjen synas på 10 330 skyltar i 146 kommuner runt om i Sverige, vilket gör den till den största kampanjen ICANIWILL någonsin producerat.

- Alla har någon gång känt känslan av att vilja ge upp. Vare sig det gäller träning eller andra mål i livet vill vi vara drivkraften till att man fortsätter kämpa. ICANIWILL är inte bara ett företagsnamn utan ett mantra som vi lever efter. Vi vill genom vår marknadsföring och våra produkter få folk att känna att de kan göra vad de vill bara de bestämmer sig för det, berättar Matilda Forsberg, Creative Manager på ICANIWILL.

Inför kampanjen har bolaget genomfört en kundundersökning för att ta reda på vilken inställning deras kunder har till träning. Enligt undersökningen delar hela 96% av ICANIWILLs kunder åsikten att de ibland inte gillar att träna, men gör det ändå* - något man vill ta fasta på i kampanjens budskap. Målet med kampanjen är att förankra namnet ICANIWILL med drivkraften att fortsätta jobba för att nå sina mål.

- Vi ville skapa en kampanj med stor igenkänningsfaktor och tog därför reda på vilka träningsformer våra kunder är minst motiverade att utföra när de tränar. Svaren var tydliga, cardioträning med löpning och burpees i toppen. Detta ville vi ta fasta på och samtidigt använda vårt företagsnamn och mantra ICANIWILL för att motivera våra kunder att fortsätta jobba mot sina mål, fortsätter Matilda.

Kampanjen är utformad i fyra varianter efter de träningsformer som ICANIWILLs kunder tycker minst om, baserat på kundundersökningen. Hela kampanjen kommer vara synlig under vecka 44.

* Baserat på en kundundersökning med 600 svarande, gjord av ICANIWILL.

• Media, kommunikation

• icaniwill
  • kampanj
  • reklam
  • utomhuskampanj

ICANIWILL började med en postit-lapp på en badrumsspegel och idag säljer vi högkvalitativa träningskläder världen över. Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste två åren. Vi säljer idag funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr genom vår hemsida och utvalda återförsäljare. Genom vårt mantra vill vi på ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv.

Our goal is to see you succeed.

Ebba Lange

Presskontakt PR and Communications Manager +46 70 760 45 00