ICANIWILL rekryterar Head of Product från Gant

ICANIWILL fortsätter storsatsa på att utveckla sitt sortiment och anställer Head of Product Development & Design i Sarah Hedfors. Sarah kommer senast från rollen som Head of Product på Gant och har dessförinnan lång erfarenhet från Adidas, där hon bland annat var Global Senior Product Manager för Adidas hyllade designsamarbete med Stella McCartney.

Det växande sportmodeföretaget ICANIWILL fortsätter satsa på att bredda sitt varumärke både i Sverige och internationellt. Nu förstärker de kompetensen i designteamet med Sarah Hedfors som ny Head of Product Development & Design. Sarah kommer närmast från rollen som Head of Product på Gant och har innan dess lång erfarenhet från Adidas globala huvudkontor där hon bland annat var Category Director för Adidas Running Footwear och Senior Product Manager för det uppmärksammade samarbetet med Stella McCartney.

-ICANIWILL har gjort en otroligt spännande resa på kort tid. Det känns fantastiskt roligt att få gå tillbaka till mina rötter inom sporten och vara med på resan att skapa magi i ett växande sportmodeföretag. Jag ser verkligen fram emot att få köra igång, säger Sarah Hedfors.

ICANIWILL har under den senaste tiden lagt stort fokus på att utöka sitt sortiment och bredda sig internationellt, där Sarah kommer in med värdefull erfarenhet. Hon har i sina tidigare roller arbetat med en rad olika produktgrupper och varit baserad bland annat i Sverige, Tyskland och Japan.

-Vi är fantastiskt stolta över att välkomna Sarah i teamet. Hon har en bred erfarenhet inom sportmode både i Sverige och internationellt och kommer bidra med viktig kunskap för att vidareutveckla vårt produktsortiment och ta vår verksamhet till nya nivåer, berättar Anders Wallstedt, vd på ICANIWILL.

Sarah Hedfors tillträder den 1 februari 2021.

• rekrytering
  • expansion
  • design
  • icaniwill

ICANIWILL började med en postit-lapp på en badrumsspegel och idag säljer vi högkvalitativa träningskläder världen över. Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste två åren. Vi säljer idag funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr genom vår hemsida och utvalda återförsäljare. Genom vårt mantra vill vi på ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv.

Our goal is to see you succeed.

Ebba Lange

Presskontakt PR and Communications Manager +46 70 760 45 00