Flyg från Stockholm till New York/Boston upp til 2 gånger per dag i sommar

Från och med 3/6 fördubblar Icelandair sina flyg till New York och Boston. Att resa till USA från Stockholm eller Köenhamn under sommarledigheten har blivit allt populärare bland våra Skandinaviska resenärer så vi kommer att flyga 2 gånger dagligen fram till 9/9 för att möta det behovet.

Man kan flyga från Stockholm eller Köpenhamn, mellanlanda i Reykjavik för att sträcka på benen, dricka en kopp kaffe och för att sen landa på lunchtid i New York eller Boston.

Det är många resenärer som vill uppleva Manhattan på sommaren. Times square erbjuder en spännande upplevlse för dom som vill njuta ev energin från en verklig storstad. Teaterliver längst Broadway lämnar ingen orörd, ta pulsen i finansvärden med en promenad eller njut av en äkta storstadsommar i Central Park med alla sina evenemang, alla typer av artister som visar upp sina talanger längst dom olika promenadstigarna. Det går även utmärkt att hyra en roddbåt och beundra utsikten från någon av sjöarna där eller „kick back“, som amerikanarna säger. Ta med dej en picknick korg och lägg dej i Strawberry fields och njut av solen.

En resa till Boston är det även många som har drömt om, hamnstaden i Massachusetts. Baseball, musik, mat och antikaffärer är nått som många tänker på när dom hör namnet Boston. Ta en tur till Martha‘s Vineyard eller promenera bland dom otroligt många restauranger, afffärer eller museum. Boston har nånting för alla.

Icelandair firar i år 75-årsjubileum med nio destinationer i Skandinavien och Finland: Köpenhamn och Billund i Danmark, Stockholm och Göteborg i Sverige, Helsingfors i Finland och Oslo, Bergen, Stavanger och Trondheim i Norge. I Nordamerika trafikerar Icelandair New York, Boston, Minneapolis, Orlando, Seattle, Denver och Washington, DC samt Toronto och Halifax.

Se samtliga destinationer på icelandair.se.