Flyg till New York eller Kanada i sommar? En stopover på Island får du på köpet om så önskas

Icelandair flyger från Göteborg till Island mellan den 15/6 till 27/8. Från Reykjavik kan du välja mellan att fortsätta flyget direkt till USA/Kanada eller göra en stopover på Island.

Icelandairs populära sommarflyg till Nordamerika fortsätter även för säsongen 2012. Kunder kan också välja att flyga från Stockholm eller Köpenhamn till New York eller Boston, två gånger dagligen med en början den 3/6. Våra Skandinaviska passagerare kan, utan en extra kostnad, välja att göra en stopover på Island och njuta av den spektakulära naturen innan resan fortsätter till Boston, New York eller någon annan av våra eftersökta destinationer i USA och Kanada.

Från Keflavik flygplats är det bara en kort resa till den fantastiska Blå lagunen där man kan flyta omkring i det varma, vita vattnet och samla sina krafter för den fortsatta resan in till Islands drömliknande värld eller vidareflyget till Staterna. Promenera på nån islänsk glaciär eller njut av Geysirs naturkrafter.

Du behöver knappt lämna Reykjavik för att uppleva en dag med djuphavsfiske, laxfiske, valskådning, högkvalitativ fågelskådning och en rad andra äventyrsaktiviteter. Det finns även fantastisk mat, då lokala kockar blandar fisk, skaldjur och lamm av yppersta kvalitet med ett internationellt kök, vilket ger isländska restauranger en unik stil.

Icelandair firar i år 75-årsjubileum med nio destinationer i Skandinavien och Finland: Köpenhamn och Billund i Danmark, Stockholm och Göteborg i Sverige, Helsingfors i Finland och Oslo, Bergen, Stavanger och Trondheim i Norge. I Nordamerika trafikerar Icelandair New York, Boston, Minneapolis, Orlando, Seattle, Denver och Washington, DC samt Toronto och Halifax i Kanada.

Se samtliga destinationer Icelandair.se.