Icelandair i fortsatt tillväxt: 8% fler passagerare i september 2017 jämfört med 2016.

Konkurrensen är hård men Icelandairs passagerarantal stiger trots: 8% ökning av passagerarantalet i september 2017 jämfört med samma månad förra året och fler nya destinationer påväg.

Icelandair flög 420 041 passagerare i september 2017, vilket är en ökning med 8% jämfört med september  2016, där passagerarantalet var 388 382.

Men det är inte endast augusti som visar positiva siffror, utan även de första nio månaderna 2017 där över 3,2 miljoner passagerare valde att resa med Icelandair, en ökning med 12% jämfört med samma period år 2016.

Det höga passagerarantalet har bidragit till att bolaget meddelat öppnandet av flera nya destinationer: Året runt destinationerna Cleveland, Ohio och Dallas Fort Worth, Texas, USA är två nya gateways vilket innebär att Icelandair nu erbjuder 20 destinationer i Nordamerika - 15 i USA och fem i Kanada.

Den senaste europeiska destinationen är Dublin, Irland med sex avgångar i veckan, första flygningen till alla tre destinationer sker i maj 2018.

Icelandair erbjuder mellanlandning på Island på din väg till och från Nordamerika. Du kan stanna på Island i upp till sju dagar utan extra biljettkostnad. Resan blir uppdelad i två bekväma delar och du får Island som en extra och spännande bonus.

Icelandair har totalt 49 destinationer och förväntat passagerarantal 2017 är 4 miljoner. Se alla Icelandairs destinationer och läs om Icelandair Stopover på icelandair.se