Låter du din röst förstöra ditt möte?

Rösten är ett viktigt instrument i alla möten. Självklart är det så i klientmötet också. Kanske ännu viktigare än i våra mer vardagliga möten. Rösten berättar på flera nivåer hur vi mår, hur pass grundade vi är i oss själva, hur pass engagerade vi är eller om vi inte mår så bra.

I workshop nr 17 hjälper Kristina Lund oss att bli mer medvetna om vår egen röst och hur den hänger ihop med vår andning, vårt sinnestillstånd, våra förhållningssätt och tankar. Genom den medvetenheten förfinar vi ett av våra mest personliga verktyg i mötet med våra klienter, och alla vi möter. Med olika övningar får vi upptäcka våra egna röster (på nytt), lyssna in på hur vi omedvetet gör tolkningar vid olika röstlägen och hur vi både kan utveckla våra egna röster ytterligare och att kunna stötta våra klienter i en motsvarande resa.

Kristina driver tillsammans med sin kollega Gunnar Höistad företaget Lund & Höistad Utbildning AB där de hjälper organisationer med sin mellanmänskliga kommunikation, för såväl individer som grupper. Läs mer här om företaget.

Läs mer om Kristina här och här.

Detta och mycket till kan du få vara med om på ICFs konferens. Läs mer om konferensen, programmet och om hur du anmäler dig här: http://www.icfconference.org/ Visst vill du vara med?

PR & Kommunikation

ICF Sverige