Vem coachar vi - inte vad

"Du kan lära dig de senaste inom management, kommunikation och juridik. Du kan öva coaching, facilitering och retorik. Ny kunskap, nya färdigheter. Men i stort sett samma du. Som utövar, gör och agerar. Men om du vill ha en bestående förändring? En förändring som går på djupet? Då behöver du möta dig själv." - Marie Bengtsson

Vi behöver fokusera på vem det är vi coachar, inte vad, för att våra klienter ska uppnå en varaktig förändring. På ICFs konferens i november, kommer Marie Bengtsson att inspirera utifrån de fyra grundläggande sinnesstämningarna (bitterhet, accepterande, resignation, ambition) och hur dessa påverkar tankar, kroppshållning och agerande. I fysiska övningar och genom samtal delar Marie med sig så att vi får både nya insikter och nya användbara verktyg att ta med oss hem.

Maries workshop är uppbyggd utifrån den ontologiska coachingen där Julio Olalla, Newfield Network, är en föregångare. Denna coaching sker genom att man hjälper klienten att skifta i tre domäner - språk, känsla och kropp. Workshopen kommer att belysa den ontologiska coachingen utifrån känslan. I workshopen finns också inslag av den somatiska coaching som utvecklats av Richard Strozzi-Heckler på Strozzi Institute.

Läs mer om vem Marie är här: https://icfkonf2013.pathable.com/#users/232872

Du har väl anmält dig till ICF-konferensen? Läs mer om konferensen, programmet och föreläsarna och workshopledarna på www.icfconference.org. Visst vill du vara med?

PR & Kommunikation

ICF Sverige