Högskoleverket väljer Ida Infront och iipax

Effektivare bedömning av utländska utbildningar Trycket på Högskoleverket ökar när alltfler med utländska utbildningar önskar få dessa värderade mot det svenska utbildningssystemet. För att effektivisera denna ärendehantering och för övrig handläggning och informationshantering har Högskoleverket valt produktsviten iipax från Ida Infront. Sviten innehåller produkter för e-tjänster, dokument- och ärendehantering samt arkiv. - Ida Infront har med sin produkt visat att de kan tillgodose vårt behov av ärendehanterinoch informationshantering. Produkten passar vår miljö, våra förutsättningar och vårt behov av effektiv informationshantering, säger Susanne Kilgren, IT-strateg på Högskoleverket - Högskoleverket har både en långsiktig målsättning och behov som passar vårt koncept, säger Fredrik Samson, affärsområdeschef på Ida Infront. - De har också valt en bra modell med stegvist införande av systemet. I produktfamiljen iipax™ finns produkter för elektroniskt långtidsarkiv, dokument- och ärendehantering, kvalificerade e-tjänster och säker informationsöverföring. Produkten finns hos en lång rad myndigheter men även bland privata bolag. iipax är en standardprodukt som utvecklas och underhålls av Ida Infront. För mer information, kontakta gärna: Fredrik Samson, Affärsområdeschef på Ida Infront AB Tfn: 013-37 37 49, mobil 070-882 54 66 eller e-post: fredrik.samson@idainfront.se Susanne Kilgren, IT-strateg på Högskoleverket Tfn: 08-563 085 65 eller e-post: susanne.kilgren@hsv.se Ida Infront AB hjälper myndigheter och företag att utveckla effektiva ärendehanterings- och kommunikationslösningar. Genom produktlinjen iipax förenklas processen så att informationen kan överföras snabbare och göras mer lättillgänglig. Med kunder som Skatteverket, Försäkringskassan och Rikspolisstyrelsen är Ida Infront AB ett av Sveriges främsta företag inom e-Government. Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag 65 anställda med kontor i Linköping, Stockholm, Sundsvall. Mer information finns under adress www.idainfront.se

Ida Infront AB

Vi driver utvecklingen av nästa generations hållbara informationssamhälle.
Ida Infront AB är ett väletablerat företag som verkar inom offentlig sektor i Norden. Vi firar 40 år under 2024!
Med produkter baserade på iipax erbjuder vi nutidens och nästa generations digitala lösningar inom säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering och hållbar e-arkivering till samhället.

Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag ca 140 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.
För mer information besök: www.idainfront.se

Ida Infront AB