Ida Infront kopplar ihop vårdsektorn och Försäkringskassan!

Ida Infronts unika lösning kommer att ha stor påverkan på effektivisering av informationsöverföringar mellan parter inom vård och rehabilitering, både privata och offentliga. Det finns nu inga tekniska hinder för att säkert flytta information elektroniskt. Det är en strategiskt viktig order för Ida Infront, som satsat på att kunna leverera sina produkter till aktörer inom vården. Ida Infront har idag produkter som överbryggar flera olika standarder tex. WebServices, SHS, RIV, SSEK, Mail, FTP mfl. De närmaste åren kommer behovet att enkelt flytta information mellan företag och organisationer på ett rationellt sätt öka kraftigt, säger Håkan Svenson, Teknisk chef, Ida Infront. Lösningen till Försäkringskassan är en produkt som ingår i produktfamiljen iipax som förutom säker informationsöverföring även innehåller funktioner för dokument- och ärendehantering, kvalificerade e-tjänster och elektroniskt långtidsarkiv. Produkten finns hos en lång rad myndigheter men även bland privata bolag. iipax är en standardprodukt som utvecklas och underhålls av Ida Infront. För mer information, kontakta gärna: Håkan Svenson, Teknisk chef på Ida Infront AB Tfn: 013-37 37 39 , mobil 070-863 11 67 eller e-post: hakan.svenson@idainfront.se Jan Dafnäs, Försäljningschef på Ida Infront AB Tfn: 08-402 42 02, mobil: 070-844 75 33 eller e-post: jan.dafnäs@idainfront.se. Ida Infront AB hjälper myndigheter och företag att utveckla effektiva ärendehanterings- och kommunikationslösningar. Genom produktlinjen iipax förenklas processen så att informationen kan överföras snabbare och göras mer lättillgänglig. Med kunder som Skatteverket, Försäkringskassan och Rikspolisstyrelsen är Ida Infront AB ett av Sveriges främsta företag inom e-Government. Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag 65 anställda med kontor i Linköping, Stockholm, Sundsvall. För mer information se, www.idainfront.se Ida Infront Ab är en del av addNode. AddNode erbjuder bransch- och teknologispecifika IT-lösningar som effektiviserar och utvecklar kundernas affärer. AddNode verkar inom fyra affärsområden; Industrial, Media, Process Management och Technology. AddNode är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen har cirka 530 anställda och verkar i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudsäte i Stockholm. För mer information, se http://www.addnode.com.

Ida Infront AB

Vi driver utvecklingen av nästa generations hållbara informationssamhälle.
Ida Infront AB är ett väletablerat företag som verkar inom offentlig sektor i Norden. Vi firar 40 år under 2024!
Med produkter baserade på iipax erbjuder vi nutidens och nästa generations digitala lösningar inom säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering och hållbar e-arkivering till samhället.

Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag ca 140 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.
För mer information besök: www.idainfront.se

Ida Infront AB