Skolverket väljer Ida Infronts e-arkiv iipax archive

Skolverket väljer Ida Infronts e-arkiv iipax archive

LINKÖPING, 28 februari 2023 – Ida Infront, ett dotterbolag till Addnode Group, får via ramavtalsinnehavaren Knowit leverera iipax archive för digital arkivering med relaterade tjänster till Statens Skolverk. Avtalet sträcker sig över tre år, med möjlig förlängning om sex år.

Avtalet som Ida Infronts avtalspartner Knowit tecknar med Statens Skolverk, via Kammarkollegiets ramavtal för Programvaror och tjänster – Programvarulösningar, avser programvara med relaterade tjänster för e-arkiv. Hela leveransen kommer att utföras med Ida Infront som underleverantör till Knowit.

– Vi är stolta över att ytterligare en myndighet satsar på vår produkt iipax archive. Avtalet innebär att Skolverket får möjlighet till ett standardiserat sätt att arkivera och tillgängliggöra elektroniska handlingar. Vi välkomnar Skolverket ombord tillsammans med övriga e-arkivkunder, säger Tina Engström på Ida Infront.

iipax archive är en standardprodukt som används av ett stort antal myndigheter, kommuner och företag. Några exempel är Region Halland, Domstolsverket, Migrationsverket, Trafikverket, rättsvårdande myndighet, Stockholms stad, Solna stad, Borås Stad, Partille kommun, Nyköpings kommun, e-arkiv Dalarna, e-arkiv Väst, Kungsbacka kommun, Kristianstads kommun samt Helsingborgs stad. iipax archive erbjuds både som produkt och tjänst.

Produkten iipax archive utvecklas och underhålls av Ida Infront och innehåller funktioner för hållbar e-arkivering. iipax erbjuder även funktioner för säkert informationsutbyte och effektiv ärendehantering.

För mer information vänligen kontakta:
    Tina Engström, Business Area Manager Archive and Communication, Ida Infront AB
    Tel: +46 (0) 70 528 14 65, e-post: tina.engstrom@idainfront.se

För frågor om Knowits ramavtal, kontakta eva.aronsson@knowit.se

Om Ida Infront
    Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag över 140 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Ida Infront bygger framtidens informationssamhälle med iipax – en produkt för digitalsmarta myndigheter. För mer information, vänligen besök: www.idainfront.se