Strategisk order inom banksektorn!

Ida Infront har en mycket stark position inom offentlig sektor som leverantör av storskaliga och verksamhetskritiska ärendehanterings- och kommunikationslösningar. Under det senaste året har ställningen inom försäkringsbranschen stärkts då bland annat Alecta, PRI och Collectum valt programvaran iipax communication för att säkra sina informations-överföringar. Ordern från banksektorn bekräftar att Ida Infronts tjänster och produkter är branschöverskridande. - Vi har sedan några år satsat på bank- och försäkringsbranschen och hela tiden fått bekräftat att våra tjänster och produkter passar inom branschen. Vi har nu levererat till flertalet av de stora aktörerna inom tjänstepensions- och fondförsäkringbranschen. Att vi nu även tagit oss in på banksektorn är oerhört glädjande, säger Jan Dafnäs försäljningschef på Ida Infront. iipax communication stödjer flera branschspecifika överföringssätt, som till exempel SSEK (försäkringsbranschen), myndighetskommunikation (SHS) och patientinformation (RIV). Lösningen är en del i produktfamiljen iipax som förutom säker informationsöverföring även innehåller funktioner för dokument- och ärendehantering, kvalificerade e-tjänster och elektroniskt långtidsarkiv. Produkten finns hos en lång rad myndigheter men även bland privata bolag. iipax är en standardprodukt som utvecklas och underhålls av Ida Infront. För mer information, kontakta gärna: Jan Dafnäs, Försäljningschef Ida Infront Tfn: +46 8-402 42 02, mobil +46 70 844 75 33 e-post: jan.dafnas@idainfront.se Stefan Jonegård, VD Ida Infront AB Tel: +46 70 989 00 25, e-post: stefan.jonegard@idainfront.se Ida Infront AB hjälper myndigheter och företag att utveckla effektiva ärendehanterings- och kommunikationslösningar. Genom produktlinjen iipax förenklas processen så att informationen kan överföras snabbare och göras mer lättillgänglig. Med kunder som Skatteverket, Försäkringskassan och Rikspolisstyrelsen är Ida Infront AB ett av Sveriges främsta företag inom e-Government. Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag 65 anställda med kontor i Linköping, Stockholm, Sundsvall. För mer information se, www.idainfront.se Ida Infront Ab är en del av addNode, www.addnode.com. AddNode är en nordisk IT-koncern som erbjuder bransch-, process- eller teknikspecifika tjänster och lösningar som effektiviserar och utvecklar våra kunders affärer och verksamheter. Verksamheten bedrivs i profilerade dotterbolag som är organiserade i fyra affärsområden; Industrial, Media, Technology och Process Management. Koncernen omsätter cirka 800 MSEK och verkar med 530 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudsäte i Stockholm. För mer information, se www.addnode.com

Ida Infront AB

Vi driver utvecklingen av nästa generations hållbara informationssamhälle.
Ida Infront AB är ett väletablerat företag som verkar inom offentlig sektor i Norden. Vi firar 40 år under 2024!
Med produkter baserade på iipax erbjuder vi nutidens och nästa generations digitala lösningar inom säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering och hållbar e-arkivering till samhället.

Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag ca 140 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.
För mer information besök: www.idainfront.se

Ida Infront AB