I dag lanseras IDNTFY Denim - det nya hållbara klädmärket för tweens

Det Göteborgsbaserade klädföretaget IDNTFY Denim debuterar med sin första hållbara unisex kollektion för barn i åldrarna 8–13 år.
 Vi har själva barn i den åldern och har upplevt att det finns en brist på marknaden för just den åldersgruppen. De behövde ett eget varumärke som inte har likadana kläder för mindre barn eller vuxna, säger Peter Frank, en av grundarna till IDNTFY Denim.

IDNTFY Denim riktar sig till en målgrupp som befinner sig mitt i jakten efter det personliga uttrycket. Barn på väg in i tonåren som sakta men säkert formar sin identitet. För att ge både killar och tjejer utrymme att hitta sig själva har IDNTFY Denim skapat en unisex kollektion för barn i åldrarna 8–13 år.
– Vi har själva erfarenhet av att det är svårt att hitta kläder till tjejer som inte vill klä sig i ljusrosa eller gulliga kläder. Därför har vi skapat en kollektion där vi inte gör någon skillnad på kläderna beroende på kön. Det finns ett tydligt behov att hitta en mellanväg, säger Peter Frank.

En viktig del i företaget är att skapa en kollektion som värnar om miljön. De skapar unika kläder i bra kvalitet som bidrar till kommande generationers välmående. I kollektionen ingår utöver jeans även oversizade T-shirts, hoodies och sweatshirts med delvis inspiration från 80-talet och framställda i ekologiska material.
– Vi inriktar oss på att skapa kläder för just tweens. Vi tror att kläderna ska attrahera barnen och att den ekologiska delen ska tilltala både föräldrarna och barnen, säger Peter Frank.

I dag lanseras IDNTFY Denims webbshop. Klicka här för att ta dig vidare till webbshopen.

• Mode

• jeans
  • ekologisk
  • tweens
  • organic
  • kids
  • denim
  • barn

IDNTFY Denim är ett Denim och streetwear märke för Tweens med focus på hållbarhet i alla detaljer.

Peter Frank

Presskontakt VD Alla delar 739913580