Idogen på Sedermeradagen i Göteborg

Den 5 maj deltar Idogen AB på Sedermeradagen i Göteborg. Bolaget presenteras av dess VD Lars Hedbys. Sedermeradagen är en investerardag anordnad av Sedermera Fondkommission som ett tillfälle att möta intressanta bolag inom micro- och smallcapsegmentet i Sverige.

Dörrarna öppnas på Clarion Hotel Post klockan 07:30 för frukost och mingel. Därefter följer en heldag med bolagspresentationer och frågestunder innan dagen avslutas med Börsbar.

Sedermeradagen sänder även live på www.sedermeradagen.se och www.sedermera.se.

Bolagspresentation av Idogen

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Tisdagen den 5 maj 2015 kl. 15:25-15:55

Plats: Clarion Hotel Post, Drottningtorget 10, Göteborg

För mer information och anmälan:

www.sedermeradagen.se

E-post: info@sedermeradagen.se

Idogen är ett forskningsbaserat bolag som utvecklar ett så kallat tolerogent vaccin – ett nytt behandlingskoncept mot anti-läkemedelsantikroppar, autoimmuna sjukdomar och transplantationsavstötning. Bolagets behandling bygger på att en liten andel av patientens dendritiska celler (en sorts vita blodkroppar) tas ut, omprogrammeras i provrör och sedan ges tillbaka till patienten. Bolaget befinner sig i preklinisk fas och har en plattformsteknologi utifrån vilken Idogen har potential att kunna utveckla långtidsverkande behandling av anti-läkemedelsantikroppar och behandling av autoimmuna sjukdomar som idag inte går att bota. Härutöver har bolaget potential att förändra transplantationsmarknaden genom att minska behovet av immunsuppressiv behandling efter transplantation.

För ytterligare information om Idogen, vänligen kontakta: