ABNET tvättar bilen med yrkesmässigt resultat – nu även i hemmagaraget

Det som länge varit ett självklart val inom motorbranschen blir nu tillgängligt för vanliga konsumenter. Rengöringsmedlet ABNET ersätter hemmagaragets arsenal av bilschampo, specialmedel och avfettningsmedel och gör det lätt att tvätta bilen med ett yrkesmässigt resultat.

Den skandinaviska marknaden blir den första i världen där vanliga bilägare får chansen att tvätta med samma resultat som proffsen.

– ABNET är en proffsprodukt utvecklad för yrkesfolk. Men vi tycker inte det ska vara någon skillnad på proffs och privatpersoner. En vanlig konsument har rätt till lika bra bilvård som ett proffs, säger Perya Khalit, VD på ieasysystem North AB som producerar ABNET för den nordiska marknaden.

Det finns en lång historia av allrengöringsmedel. Få lyckas leva upp till förväntningarna och förtroendet för begrepp som ”universal” har vattnats ur.

ABNET är inget mirakelmedel. Det handlar inte om underverk, utan om en noga utvecklad formulera som istället för att lösa upp smutsen neutraliserar den statiska laddning som binder den.

– Produkten klipper bort orsaken till att smuts fastnar. Smutsen separeras från underlaget istället för att lösas upp, oavsett vilken yta det är. ABNET kan användas både utvändigt och invändigt på alla ytor som tål vatten, säger Perya Khalit.

Medlet är fritt från blekmedel, silikoner och andra starka kemikalier och gör biltvätten skonsam mot både bilen och miljön. Till skillnad från de flesta andra rengöringsprodukter som ofta är utspädda säljs ABNET som koncentrat. Det gör det mer ekonomiskt och effektivt för konsumenten, som kan välja styrka efter hur smutsig bilen är. ABNET sprayas sedan på ytan för att sedan tvättas med högtrycksspruta eller spolas av.

Produkten har i år lanserats för husbil- och husvagnsbranschen, båtbranschen och utsågs förra året till testvinnare i tidningen Husbilen Test.