Succé för den nya Hondaförsäkringen

Den nya Hondaförsäkringen har blivit en stor framgång. Mer än varannan Hondaägare väljer nu den nya försäkringen. Försäkringen är skräddarsydd för just Hondas motorcyklar och förare. Och det finns flera orsaker till att försäkringen står sig så bra i konkurrensen. Priset är ofta väsentligt lägre än för andra MC-märken. Hondaförsäkringen gäller dessutom hela året, inte bara under den traditionella MC-säsongen. Och alla reparationer sker med originaldelar. – Hondaförsäkringen är både bättre och billigare än konkurrenternas, konkluderar Thomas Selldén på Direct Försäkringsmäklarna AB i Stockholm. Hondaförsäkringen är ett samarbete med If Skadeförsäkring. If är Nordens största skadeförsäkringsbolag och etta i Sverige när det gäller nya motorcykelförsäkringar för Honda. – Ett stort plus är också att If är väldigt kvicka om något händer och motorcykeln får en skada. Man får hjälp direkt så att cykeln snabbt är ute på gatan igen. Det är viktigt, för säsongen är ju relativt kort, säger Thomas Selldén. Hondaförsäkringen lanserades så sent som i mars förra året och har blivit en omedelbar framgång. Efter ett år väljer mer än varannan Hondaägare den nya motorcykelförsäkringen när de köper en ny MC. På If Skadeförsäkring är man naturligtvis glada över att så många väljer Hondaförsäkringen. – Hondaägarna är kunniga och kräsna kunder. Våra framgångar är ett kvitto på att de tycker att vi är bäst på MC-försäkring. Det är klart att vi är glada och stolta över det, säger Frida Billing som är ansvarig för Hondaförsäkringarna på If. För ytterligare information vänligen kontakta: Caroline Uliana, Pressansvarig Sverige. Mobil: 070-628 23 63 If Skadeförsäkring är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Ifs premieinkomst uppgick år 2005 till 37 miljarder svenska kronor och antalet anställda är 6 600. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc.