Mörka kontraster trendar i badrummet

Mörka kontraster trendar i badrummet

När badrummet ska renoveras eller få ett nytt lyft är det naturligt för de flesta att tänka i klassiska och tidlösa banor. Det här kan ibland uppfattas tråkigt, men så behöver det inte vara i praktiken. Även om nordisk inredning ofta har neutrala färger går det att addera mörka färger i badrumsinredningen för att skapa fina, mörka kontraster. Ifö ger dig tre tips på hur du bäst fångar trenden.

Blått ger liv i badrummet
Ett enkelt sätt att förnya sitt badrum är att byta badrumsmöbler. Kulörer i vitt och grått har länge varit ett säkert val men framåt förutspås blått att bli en ny klassiker. Färgen tillför en härlig kontrast till badrummet med en naturlig referens till vatten och hav. Den blåa färgen kompletterar också majoriteten av alla färger, vilket skapar stora möjligheter att göra sitt badrum personligt med olika tillbehör och inredningsdetaljer.

En mångsidig möbelserie som enkelt går att skapa mörka kontraster med är Ifö Sense Art. Serien kombinerar funktionalitet med minimalistisk nordisk design och med dess rena linjer, smarta detaljer och en elegant midnattsblå nyans är det enkelt att njuta av sitt badrum. Utöver midnattsblå finns Ifö Sense Art i fyra olika färger.

Ny spegel hjälper dig hitta harmoni
Den rektangulära spegeln Ifö Option Plus Square ger en modern och stilren känsla i badrummet med en ram i färgen aluminium eller mattsvart. En mörk ram skapar en fin kontrast till en ljusare bakgrund, samtidigt som den går att matcha med både handtag och blandare för en harmonisk helhet.

Ifö Option Plus Square är Ifös premiumspegel och utöver sina mörka kontraster har spegeln ett varmt LED-ljus från två ljuskällor, vilket skapar en ultimat belysning under dygnets alla timmar. Belysningen går att dimra på spegelns underkant med hjälp av en touchsensor och har även en funktion som förhindrar imma på glaset efter ett varmt bad. Funktionen startas manuellt och stängs automatiskt av efter 30 minuter för att inte förbruka el i onödan.

Handtag och knoppar sätter en personlig prägel
Ifös handtag och knoppar finns i över 25 olika utföranden, allt från en industriell stil till det mer naturnära. Ett brett utbud av handtag och knoppar gör det enkelt att skapa kontrast och ändra stil eller uttryck i badrummet. Föredras en stilren design går det även att välja en push-open-funktionalitet, där lådan eller luckan öppnas med ett mjukt tryck.

För ytterligare information kontakta:
Amanda Blomberg, presskontakt Bindefeld Kommunikation
E-post: amanda@bindefeldkommunikation.se