Förläng sommarkänslan med Contura Steels stilrena och praktiska utekök i rostfritt stål

Trenden att laga mat utomhus blir bara starkare och många köper allt bättre grillar för att kunna göra mer. Men tillräckliga avlastningsytor saknas ofta. Nu lanserar Contura Steel ett helt nytt utekök i rostfritt stål. Med inbyggd kvalitetsgrill, gott om avställningsytor och en diskho med blandare som enkelt kopplas till vatten.

Det nya rostfria uteköket är hantverkstillverkat och monterat i Mörrum, med en inbyggd kolgrill från den kanadensiska kvalitetstillverkaren Napoleon och blandare från FM Mattson i gediget utförande.

”Vi vet att allt fler svenskar flyttar ut sin matlagning, inte minst under sommarhalvåret”, säger Niclas Ekwall, vd Contura Steel. ”Många vill också kunna göra mycket mer men har saknat ett utekök med kvalitet till ett rimligt pris. Därför känns det extra bra att lansera ett svensktillverkat kök som tål vårt klimat.”

Köket har stor arbetsyta i två plan och en diskho som gör det möjligt att sköta det mesta av matlagningen utomhus så att man slipper springa mellan innekök och grill.  Till blandaren går det lätt att koppla vatten från undersidan av kökshon vilket gör det enkelt att hålla köket snyggt och rent. Den inbyggda kolgrillen är av högsta kvalitet och utrustad med termometer och ett gediget gjutjärnsgaller som går att justera i tre olika lägen. Uteköket är försett med ett handtag och hjul på ena sidan för att lätt kunna flyttas.

Med sina rostfria yta tål köket det svenska klimatet bra men för de som vill ha extra skydd kommer ett specialtillverkat överdrag att finnas att köpa separat. Uteköket lanseras i butik från och med april. Rekommenderat cirkapris inklusive moms är 15 995 kronor.

För ytterligare information, kontakta:

Niclas Ekwall, vd Contura Steel AB

E-post: niclas.ekwall@conturasteel.se

Contura Steel är ett dotterbolag till Ifö Sanitär och ansvarar för produktion och utveckling av ett rostfritt sortiment av produkter. Contura Steels produkter håller högsta kvalitet och tillverkas i svenska Mörrum. För ytterligare information se www.conturasteel.se samt www.ifo.se