Iför Spira 6265

Ifö:s populära serie Spira lanserar ny vägghängd WC

Ett av Sveriges mest populära varumärken inom badrum är Ifö som nu utökar sitt sortiment med en ny vägghängd WC till serien Spira. Toaletten är i nordisk stilfull design med enkel rengöring. Genom den senaste installationsteknologin ger det installatören flera fördelar vid montering och installering. Ifö Spira 6265 finns tillgänglig från 2023.

Med många års erfarenhet lanserar Ifö en ny vägghängd WC vid namn Spira 6265 som innehar flera fördelar både för installatören och slutkunden. Toaletten är enkel att installera och montera vilket underlättar vid installationsprocessen. Dessutom byggs toaletten ut från väggen mindre än föregående toaletter från Ifö, vilket gör att modellen även passar de små badrummen.

- När Ifö utvecklar nya produkter sätter vi både proffsen och konsumenten i fokus. Vår nya Ifö Spira 6265 vägghängda WC är ett utmärkt val även för konsumenten. Utsidans jämna form utan skarvar och kanter, kombinerad med Rimfree® spolningsteknik och Ifö Clean rengöringsvänliga glasyr ger en mycket lättstädad produkt, säger Magnus Bergsten, produktchef på Geberit, som äger varumärket Ifö.

Ifö Spira 6265 nordisk design innehar rena linjer och tillverkas i Ifös egna fabrik i Norden, vilket säkerställer korta transporter till slutkunderna. Precis som samtliga Spira-modeller är toalatten utrustad med Rimfree®-teknologin för enkel rengöring och bättre hygien då den traditionella spolkanten är borttagen. Spira 6265 har fäste helt utan synliga upphängningsdetaljer. När WC:n är installerad går den mjukstängande sitsen enkelt att montera och justera tack vare de speciella EasyMount-beslagen. Sitsen avlägsnas enkelt för rengöring genom att dra i sitsen när den är placerad i en viss vinkel.

Ifö:s höga produktions- och kvalitetsstandard har bevisats under många år genom den egna keramikproduktionen samt genom ISO-certifikat. Utöver den kundnära produktionen erbjuder Ifö även miljövarudeklarationen EPD för sina keramiska produkter.

Ifö Spira 6265 vägghängd WC är tillgänglig från 2023.

För ytterligare information, kontakta:

Amanda Hjärtmyr, presskontakt Micael Bindefeld AB.
E-post: amanda.hjartmyr@bindefeldab.se

petra.nilsson@geberit.com